.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با وجود انتقادات گسترده ؛
اصرار صدا و سيما در نشر سريال پایتخت
آیا واقعا" محتویات این سریال منطبق با رسالت صدا و سیما و انتظارات مقام معظم رهبری از این دستگاه عظیم فرهنگی می باشد؟ آیا توهین و ظلمی که به مردم مازندران در این سریال رفته است به چشم مسئولین صدای سیمای کشور نیامده است؟آیا براستی شخص آقای ضرغامی ...
اصرار صدا و سيما در نشر سريال پایتخت

اختصاصي شمال نيوز :در حالیکه پخش سریال پایتخت منجر به اعتراض مسئولین مازندران از جمله نماینده مقام معظم رهبری در استان،ائمه جمعه،نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از سایت های خبری،روزنامه هاو مردم شریف مازندران شد متاسفانه نه تنها در آن برهه زمانی بلکه هیچگاه این انتقادات به چشم مسئولین صدا و سیمای کشور نیامده و آنان در اقدامی جانبدارانه در اکثر مواقع به پخش نظرات موافقان این سریال پرداختند.

از طرفی امروزه شایعه ای دیگر مطرح شده که علیرغم انعکاس آن در سایت های خبری تا کنون متولیان صدا و سیمای نسبت به این موضوع که همانا تهیه سریال پایتخت 2 می باشد هیچگونه پاسخی نداده اند.

اما نکته ای که سبب این نوشتار شده است تبلیغات فروش سی دی سریال پایتخت می باشد که این روزها از صدا و سیمای کشور پخش می شود.

حال سئوال از مسئولین ذیربط و بالاخص ریاست محترم سازمان صدا و سیمای کشور این است آیا این تبلیغات علیرغم تمامی انتقادهای اشاره شده نوعی بی مهری به مردم شریف مازندران تلقی نمی گردد؟

آیا واقعا" محتویات این سریال منطبق با رسالت صدا و سیما و انتظارات مقام معظم رهبری از این دستگاه عظیم فرهنگی می باشد؟ آیا توهین و ظلمی که به مردم مازندران در این سریال رفته است به چشم مسئولین صدای سیمای کشور نیامده است؟آیا براستی شخص آقای ضرغامی تا کنون نظاره گر این سریال بوده و اگر پاسخ مثبت است می تواند لطف نموده و نظر خود را شفاف در مورد آن بیان تا از همین سایت به اطلاع مردم شریف مازندران برسانیم؟


در پایان توجه مسئولین گرانقدر این سازمان را به بیانات گهربار امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و انتظار از صدا و سیما جلب می نماییم:

حضرت امام(ره):تلویزیون یک دستگاه آموزشی است.همانند یک آموزشکده ای است که مسئول تربیت جامعه می باشد.

مقام معظم رهبری:شهرهایی که لهجه آنها تقلید می شود شهرهایی هستند که دارای مردم غیرتمندی هستند که در حوادث صد سال پیش در مقابل دشمنان و مهاجمین ایستاده اند در حرمت سبک کردن این لهجه ها جای هیچ شکی نیست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 شهريور 1390
آقای ضرغامی چرا جوابگو نیستی
ساداتی 29 شهريور 1390
با سلام
ظاهراً در مملکت ما مدارا پاسخگو نیست و تا کار به خشونت نکشد کسی مسائل را جدی نمیگیرد ............ و این نشانه حماقت بعضی از مسئولین می باشد ............. به نظر شما اقای ضرغامی چگونه مسئولی می باشد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
نا شناس 29 شهريور 1390
این کارها روش های نادرست برای حمله به مازندرانی های پر نفوذ در دولت است . ای کاش روش های درست مبارزه سیاسی را هم یاد می گرفتیم و از هر ابزاری برای از رده خارج کردن همدیگر استفاده نمی کردیم . به هر حال مازندران و مازندرانی همیشه استوار بوده به قدمت تاریخ پر آوازه اش
نا شناس 29 شهريور 1390
سلام سريال پايتخت بر خلاف نظر عدهاي از كوتوله هاي سياسي، سريال بسيار خوبي بود اخه وقتي استاندار مازندران با سابقه 33سال كار مديريتي نظر مساعد نسبت به سريال پايتخت دارد و در جلسه با مديران وكاركنان استانداري رسما نظر خود را اعلام ميكند نظر معاون سياسي 30ساله او(خوب دقت كنيد33سال سابقه مديريت با 30سال سن)كه معلوم نيست ... چه محلي از اعراب دارد.
نا شناس 29 شهريور 1390
آقای ضرغامی تایید شده ی رهبری است و نباید به اینچنین توهین کرد.اگر ایشان مشکلی داشتند مقام معظم رهبری برای دومین بار متوالی ایشان را انتخاب نمیکرد.
نا شناس 29 شهريور 1390
با اين روند 24 ساعته شدن شبكه هاي بومي منتظر باشيد به همت مديركل شبكه طبرستان سريال پايتخت در شبكه طبرستان به چند باره نمايش داده شود
نا شناس 30 شهريور 1390
بابا يه سريال درست ودرمون تلوزيون داشت هي بهش گير بدين چه توهيني چه ظلمي اينقد مسائل را بزرگ نکنيد
نا شناس 30 شهريور 1390
نقي من ناهار نخردمه.
سید 31 شهريور 1390
با سلام
اینجانب به عنوان یک عضو هیئت علمی دانشگاه نظر خود را اعلام می کنم.
به نظر شما مشکل از کجاست که می گویید به ما توهین شده است؟
چرا ما خود پاسدار زبان مان نیستیم؟
چرا آقای آیت الله طبرسی(سلام بر ایشان باد) در نماز جمعه ساری فارسی صحبت می کند؟
چرا فرزندانمان فارسی را با لهجه مازنی صحبت می کنند؟
اینجانب توصیه می کنم ابتدا خودمان زبان مازنی (یا هر اسم دیگری برایش می گذارید) را پاس بداریم، به فرزندانمان آموزش دهیم و در محاورات استفاده کنیم.
سپس اعتراض نماییم که چرا با ما اینطور برخورد می شود.
متشکرم
abelouei@yahoo.com
رضا 31 شهريور 1390
یک سوال از عزیزانی که مدعیند این سریال توهین آمیز بوده است دارم
آیا در لهجه ی آقای طنابنده ( بازیگر نقش نقی) نقص و ایرادی بود؟
جواب مشخص است؛ خیر، ایشان به بهترین شکل ممکن صحبت کردند
کسانی که می گویند به ما توهین شده کسانی هستند که خودشان از لهجه ی خودشان بیزارند و به نوعی از آن خجالت می کشند و وقتی این لهجه از رسانه ی ملی به سمع سایرین می رسد بدون شک عصبانی می شوند.
روانشناس 31 شهريور 1390
به عنوان یک روانشناس اظهار نطر می کنم.
به فارسی:
عزت نفس ارزشی است که فرد برای خود قائل می شود .وقتی عزت نفس از حد معینی پائینتر باشد آنوقت فرد نیاز به درمان خواهد داشت.ما شمالی ها چقدر به زبان و فرهنگ خود می بالیم .اگر واقعا در این زمینه عزت نفس کافی داریم چرا همه جا و حتا این روز ها در خانه های روستایی هم با فرزندانمان فارسی گپ می زنیم؟گپ زدن به زبان تبری (مازندرانی،مازرونی،مازنی،کتولی و...)چه ایرادی دارد.آیا واقعا نشانه عقب ماندگی و بی کلاسی است و فارسی حرف زدن نشانه پیشرفت است؟سریال پایتخت چه چیز منفی داشته است که به ما برخورده است؟آیا فرهنگ و رسم و رسومات ما را به مسخره گرفته؟آیا به زبان ما توهین شده؟با همه این حرفها ،بهترین راه حل اینست که ما خود به داشته هایمان احترام بگذاریم و به آن افتخار نمائیم آنوقت اگر کسی پیدا شد به ما توهین کرد جوابش را بدهیم.
به تبری(مازندرانی):
عزت نفس ارزشی هسه که فرد شه وسّه قائل بونه .وقتی عزت نفس از حد معینی پائینتر باشه آنوقت فرد نیاز به درمون داینه.اما شومالی ها چنّه به شه زوون و فرهنگ بالیمی .اگر واقعن در اینتا زمینه عزت نفس کافی داریمی چه همه جا و حتا این روزا در خنه های روستایی هم با شه وچون فارسی گپ زنمی؟گپ بزوئن به زوون تبری (مازندرانی،مازرونی،مازنی،کتولی و...)چه ایرادی داینه.آیا واقعن نشونه عقب ماندگی و بی کلاسی هسه و فارسی حرف بزوئن نشونه پیشرفته؟سریال پایتخت چه شی منفی داشته که به اما ور بخرده ؟آیا فرهنگ و رسم و رسومات اما ره به مسخره بیته؟آیا به زوون اما توهین بیه؟با همه این حرفا ،بهترین راه حل اینه که اما شه به داشته هایمون احترام بلیم و به اون افتخار هکنیم آونوقت اگر فردی به دس به توهین بزو در ونه مقابل اس هکنیم.
akbarimoallem@gmail.com
سعید 31 شهريور 1390
سریال بسیار جذابی بود واز نظر بنده هیچ توهینی به مردم خونگرم مازندران نشده ومسئولین مازندران کاسه داغ تر از آش شدند.بهتره بجای گیردادنها مثل کردهای غیور وجنوبیهای عزیز ولرهای باصفا، مازندرانیها هم با گویش محلی در هرمحفلی صحبت کنند.بنده که حدود30 سال سن دارم .باشور وشوق فراوان هم مازندرانی صحبت میکنم وهم اکثر ضرب المثلهای این مرز وبوم را بلدم ودر محاوره ها ازانها استفاده میکنم.(باید باواقعیتها زندگی کرد). مازندران سرافراز باد.
خبرنگار 2 مهر 1390
درهمه زمینه ها برای صداوسیمای بابل وساری آمل متاسفم صداوسیما حتی برای شهدا نیز فرق قائل است تیزرهاوزیرنویس برگزاری یادواره شهدا برای شهدای غرب مازندران مثل تنکابن رامسر با وجود ارسال نامه واطلاعیه پخش نمیشود وحتی برای برگزاری برنامه کشوری دعای ندبه سال قبل وبرنامه صبح ونشاط پیاده روی همگانی شبکه 3 باوجود درخواست شبکه 3 واحدسیار ساری به تنکابن نیامد واقعا شما خجالت نمی کشید.؟ برای شما واقعا متاسفم اگه پیش ما شرمنده نمی شوید لااقل پیش شهدا شرمنده باشید برای ما همه شهدا عزیزند ولی شما با رفتارتبعیض آمیز چه چیزی را می خواهید بگویید؟از یک اعلام برنامه برگزاری یادواره شهید دریغ می کنید؟ شما هرچه دارید از شهدا دارین ؟ کمی درنگ کنید بگذارید با اعمال خوب واجرای عدالت شرمنده شهدا نشوید.......
نا شناس 2 مهر 1390
من متا سفم برای جناب اقای حمیدی و خبرنگار صدا و سیما اقای ق که برای تشکر از دست اندرکاران این برنامه گزارش از پیش تعیین شده گرفتن از کی میشه گله کرد واقعا از کی
نا شناس 3 مهر 1390
ایا در این سریال واقعا به شمالی ها توهین نشده؟صرف نظر از اغراق فراوان و مبتذل از لهجه مازندرانی انهم بطرز بسیار ناشیانه آیا رفتار مازندرانی ها همانند اعمال بهلول و یا کارهای ملانصرالدین به تصویر کشیده نشده است ؟شخصیتی که اصلا از زندگی شهری سردر نمیاورد و رفتارش عامیانه و حماقت آمیز و بدور از آداب معاشرت است و حتی غذا خوردن و نحوه راه رفتن و تفکراتش هم همانند عقب افتاده ست؟و عاقبت هم این جمع شمالی بدلیل عدم سازگاری با محیط متمدن شهر تهران و مشکلات فرهنگی مجبور به برگشت به روستای خود هستند !روستاییها ممکن است از شهری ها بی شیله پیله تر و دارای معصومیت و صداقت خاصی باشند اما هالو نیستند و نباید انها را مورد تمسخر قرارداد و رفتارشان را به مضحکه کشید بویژه هنگامی که این شخصیت ها به نماد مردم شمال کشور تبدیل میشوند نبایدبرای خنداندن مردم سبزی خوردن انها را به علف خوردن گوسفند تشبیه کرد! البته از اقای ضرغامی که که هیچ اشرافی به مجموعه خود ندارند و اصلا از هنر و سینمای علمی و نوین چیزی سر در نمیاورند و شمال کشور صرفا در تفرج و استراحت در ویلای چند میلیاردی ایشان خلاصه میشود انتظار نگرش هنری و فرهنگی نداشته باشید صدا و سیما فقط در سریال های خاله زنکی,آبکی ,ابگوشت خیاری و سخنرانی و نصایح برای دیگران و نهایتا ولخرجی ها و بذل و بخشش های فراوان از کیسه بیت المال برای جمعی سطی نگر خلاصه میشود
رضا صنعتی 6 مهر 1390
به نظر من بهترین سریال ایران بود و هست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.